Zbiorcza analiza zapotrzebowania na witaminę D dla zapobiegania złamaniom AD 5

Na przykład badanie RECORD przeprowadzone przez Grant i wsp. 16 zostało zaprojektowane z zamierzoną dawką 800 jm na dzień, ale faktyczne spożycie witaminy D było niższe, ze średnim spożyciem 539 jm dziennie w grupie otrzymującej witaminę D w połączeniu z wapniem i 613 IU dziennie w grupie, która otrzymywała samą witaminę D. Odwrotnie, próba inicjatywy Women s Health Initiative autorstwa Jacksona i wsp. 17 została zaprojektowana z zamierzoną dawką 400 jm na dzień, ale faktyczne spożycie witaminy D i proporcja uczestników w najwyższym zakresie spożycia były wyższe, co może częściowo wyjaśniać. zmniejszone ryzyko złamania zaobserwowane u starszych uczestników tego badania. Poprzednie metaanalizy sugerowały, że korzyści płynące ze stosowania witaminy D mogą być ograniczone do osób starszych żyjących w placówkach.4,6 Nasze analizy podgrup sugerują, że przy najwyższym poziomie spożycia rzeczywistego ryzyko złamania kości biodrowej zmniejsza się u wszystkich osób 65 w wieku co najmniej lat, niezależnie od tego, czy żyją w społeczności, czy w instytucji. Nasze dane sugerują ponadto, że osoby najbardziej narażone na niedobór witaminy D – osoby w wieku 85 lat i starsze oraz te o bardzo niskich wyjściowych poziomach 25-hydroksywitaminy D – korzystają z suplementacji witaminą D co najmniej tak samo jak inne. Jednak ze względu na zmniejszoną wielkość próby i moc, nie jesteśmy w stanie określić, czy ta korzyść jest większa, czy po prostu równoważna.
Kilka poprzednich metaanaliz sugerowało, że dawka witaminy D jest nieistotna, gdy witamina D jest połączona z wapniem.4-7 W przeciwieństwie do tego, nasze zbiorcze analizy podgrup w ośmiu podwójnie ślepych, randomizowanych, kontrolowanych badaniach, w których stosowano witaminę D w połączeniu z wapniem wskazują, że przy skojarzonej suplementacji ryzyko złamania zmniejsza się tylko przy najwyższym rzeczywistym poziomie spożycia witaminy D. Ponadto nasze dane sugerują, że przy najwyższym rzeczywistym poziomie spożycia witaminy D, mniejsza ilość suplementacji wapnia (<1000 mg na dobę), w porównaniu z większą ilością (? 1000 mg na dzień), może być bardziej korzystne w zmniejszaniu ryzyka złamania - wynik zgodny z badaniami epidemiologicznymi.23,24
Nasza analiza wrażliwości sugeruje, że przerwa w dawkowaniu witaminy D może być istotna dla zmniejszenia ryzyka złamania. Kiedy włączono do naszej analizy wrażliwości badanie Sanders i wsp., 11, w którym podawano jedną roczną dawkę witaminy, obniżenie ryzyka zostało złagodzone. Podobnie, inne badanie rocznej suplementacji witaminą D do wstrzykiwań wykazało zerowy wpływ na ryzyko złamania.25 Natomiast badanie, z którego nie można było pobrać zestawu danych źródłowych, wykazało, że dawka 100 000 jm witaminy D przyjmowana doustnie co 4 miesiące wiązały się z 33% redukcją ryzyka złamania pierwszego biodra, nadgarstka lub przedramienia, co sugeruje, że 4-miesięczny okres dawkowania jest satysfakcjonujący.8 Częstsze dawkowanie (dzienne lub tygodniowe) w odpowiednich ilościach jest analiza jako sposób na zmniejszenie ryzyka złamań zarówno stawu biodrowego, jak i nie-kręgu.
Mocne strony naszej zbiorczej analizy to duża próba, ocena ryzyka złamania przez faktyczne spożycie witaminy D oraz zgodność pierwotnych wyników i wewnętrznego badania walidacyjnego. Głównym ograniczeniem naszej analizy jest niedostępność danych źródłowych dla 2 z 14 prób kwalifikacyjnych8,9; jednak włączenie danych z badań z tych badań do metaanalizy efektów losowych nie zmieniło naszych wyników. Kolejnym ograniczeniem jest to, że nie mogliśmy ocenić wpływu najwyższego kwartylu rzeczywistego spożycia witaminy D (792 do 1000 IU na dzień) bez dodatkowego wapnia, ponieważ wszystkie próby dające wyższe dawki witaminy D (?800 IU dziennie z dobre przyleganie) również dawały wapń. Próg oceny złamania był ograniczony, ponieważ wyjściowe poziomy 25-hydroksywitaminy D były dostępne tylko dla podgrupy uczestników i ponieważ testy stosowane do pomiaru 25-hydroksywitaminy były różne w badaniach. Jednak po dostosowaniu do tej zmiany i wszystkich innych zmiennych towarzyszących, zależność dawka-odpowiedź pozostała znacząca.
Nasze odkrycia potwierdzają najnowsze zalecenie Instytutu Medycyny26, że osoby w wieku 65 lat lub starsze otrzymują 800 jm witaminy D dziennie, ale sugerują, że poziom 25-hydroksywitaminy D większy niż 60 nmoli na litr może być najbardziej korzystny dla zmniejszając ryzyko złamań. Co więcej, chociaż nasze dane nie pozwoliły nam ustalić, czy faktyczny poziom spożycia suplementu wapnia wpływał na działanie witaminy D przy najwyższym poziomie rzeczywistego spożycia, ważne byłoby, aby przyszłe badania uwzględniały możliwość, że wapń spożycie suplementu 1000 mg na dzień lub więcej, w połączeniu z dużą dawką witaminy D (?800 IU dziennie) może być szkodliwe Stwierdzono, że suplementy wapnia bez witaminy D zwiększają ryzyko złamania biodra.27
Podsumowując, nasze dane sugerują, że suplementacja wysokimi dawkami witaminy D (? 800
[podobne: centrum stomatologiczne, Psycholog Wrocław, paradontoza leczenie ]