Korzyści z ryzykiem – Propozycje Busha dotyczące podatku od opieki zdrowotnej

W przemówieniu o stanie Unii w styczniu prezydent George W. Bush ogłosił dużą dwuczęściową inicjatywę na rzecz zdrowia, która doprowadziłaby do nowego jednolitego odliczenia podatkowego dla wszystkich osób, które uzyskały ubezpieczenie zdrowotne i zapewniała pomoc państwom, które udostępniają podstawowe prywatne ubezpieczenie zdrowotne. mieszkańców (patrz ramka). Pierwsza i pierwotna propozycja odnosi się do perwersyjnego i niesprawiedliwego traktowania wydatków na opiekę zdrowotną przez kodeks podatkowy, dążąc tym samym do zmniejszenia liczby osób nieubezpieczonych1. Jeśli zostanie przyjęta zgodnie z propozycją (bardzo mało prawdopodobna perspektywa), inicjatywa będzie wymagać pół kroku w kierunku sprawiedliwy system, ale miałby niepewny wpływ na rozszerzenie zasięgu i mógłby narazić ubezpieczonych Amerykanów na pewne znaczące ryzyko. Obecnie ani rekompensata w postaci składek na ubezpieczenie zdrowotne opłacane przez pracodawcę, ani też wydatki na opiekę zdrowotną i składki płacone przez pracowników w ramach planów stołówek nie podlegają podatkom dochodowym ani od wynagrodzeń. Ponadto, podatnicy z USA, którzy wyszczególniają swoje odliczenia, mogą odliczyć podatek dochodowy od wydatków kieszonkowych na opiekę zdrowotną przekraczających 7,5% swoich dochodów. Przepisy te tworzą otwartą subwencję na niektóre rodzaje wydatków na opiekę zdrowotną, która zachęcała do zakupu hojnych ubezpieczeń pracowniczych i nadmiernych wydatków. W obliczu rosnących kosztów opieki zdrowotnej takie zachęty wydają się przewrotne.
Przepisy są również niesprawiedliwe. Ponieważ wartość ulgi podatkowej zależy nie tylko od kwoty wydanej na ubezpieczenie i opiekę zdrowotną, ale także od krańcowej stawki podatkowej podatnika, świadczenie to jest warte więcej dla osób o dochodach wyższych niż dla podatników o niższych dochodach. Kiedy firma wpłaca 10 000 USD na ubezpieczenie pracowników, pracownicy w 15% grupie podatkowej otrzymują dotację na podatek dochodowy w wysokości 1500 USD, podczas gdy osoby w grupie 35% otrzymują 3 500 USD subwencji. Fakt, że zasiłek jest dostępny tylko dla osób z polityką finansowaną przez pracodawcę, powoduje dodatkowe nierówności: ci, których pracodawcy nie oferują planów zdrowotnych, nie otrzymują dotacji – muszą kupować ich pokrycie za dolary po opodatkowaniu.
Zgodnie z propozycją Busha subwencje te byłyby odliczane od zera w 2009 r., A pracodawcy byliby zobowiązani do uwzględnienia kwot, które wpłacają na poczet składek na ubezpieczenie zdrowotne w podlegającym opodatkowaniu odszkodowaniu podlegającym opodatkowaniu. Jednak wszyscy zapisani w kwalifikowanym planie opieki zdrowotnej, niezależnie od tego, czy uzyskali je przez pracodawcę, czy też zakupili niezależnie, otrzymaliby nowe standardowe odliczenie na ubezpieczenie zdrowotne – 15 000 USD dla rodziny i 7 500 USD dla osoby fizycznej – co zmniejszyłoby część ich dochodów podlega podatkom dochodowym i od wynagrodzeń.
Porozumienie to oddzieliłoby wartość ulgi podatkowej od kwoty wydanej na składki na ubezpieczenie zdrowotne i koszty ponoszone z kieszeni, zamiast zapewniać ulgę podatkową po prostu za posiadanie ubezpieczenia spełniającego minimalne standardy. W związku z tym istniejąca zachęta do wydawania większej kwoty zostałaby wyeliminowana, podobnie jak jedna z nierówności obecnego systemu: odliczenie byłoby dostępne dla wszystkich posiadających kwalifikowane ubezpieczenie, a nie tylko tych z planem sponsorowanym przez pracodawcę. Korzyść dla osób z wyższego przedziału podatkowego utrzymywałaby się jednak dlatego, że wartość nowego odliczenia wzrastałaby wraz z krańcową stawką podatkową podatnika
[podobne: endodoncja mikroskopowa kraków, senzop, dieta pudełkowa menu ]