Korzyści z ryzykiem – Propozycje Busha dotyczące podatku od opieki zdrowotnej ad

Przerwa na podatek dochodowy byłaby warta 5 250 $ dla rodziny w przedziale 35% podatku, ale tylko 1500 $ dla rodziny w przedziale 10%. Zgodnie z tą propozycją wszyscy podatnicy, których składki ubezpieczeniowe i inne podatkowe wydatki na opiekę zdrowotną sumują się do kwoty niższej niż nowa odliczenie, uzyskają większe ulgi podatkowe niż w ramach obecnej polisy. Szacunki na 2009 r. Z Centrum polityki podatkowej sugerują, że około 48% podatników zwiększyłoby swoje korzyści podatkowe, podczas gdy 17% byłoby gorsze. Z czasem jednak coraz mniej podatników będzie zwycięzcami, ponieważ składki na ubezpieczenie zdrowotne i inne koszty opieki zdrowotnej prawdopodobnie wzrosną szybciej niż wskaźnik cen konsumpcyjnych (CPI), który będzie stosowany każdego roku w celu dostosowania wielkości nowego odliczenia.
Administracja Busha oszacowała, że jeśli zostanie przyjęta, wniosek zwiększy liczbę ubezpieczonych o 3 miliony do 5 milionów. Z pewnością osoby o średnich i wyższych dochodach, których pracodawcy nie oferowali ubezpieczenia, mieliby silną nową zachętę do uzyskania go na rynku pozagrupowym. Niektóre osoby o niższym średnim dochodzie mogą być również zmotywowane do zakupu podstawowych polis, jeśli składki są zbliżone do wartości nowej ulgi podatkowej dostępnej dla 57% filerów podatkowych z 10% lub 15% krańcową stawką podatku. Jednak reakcje pracodawców na zmianę podatkową mogą zrekompensować niektóre lub wszystkie te zyski w zasięgu. Niektóre firmy, szczególnie te mniejsze, które oferują ubezpieczenie, mogą stracić ubezpieczenie, jeśli ich pracownicy otrzymają świadczenia związane z ubezpieczeniem, które nie zależą od posiadania planu sponsorowanego przez pracodawcę. Nowe firmy z pewnością będą mniej skłonne oferować ubezpieczenia. Jeśli te odpowiedzi byłyby znaczące, polityka mogłaby nawet zwiększyć liczbę nieubezpieczonych.
Ponadto polityka tworzy zachęty do zmniejszenia hojności i kompleksowości planów ubezpieczeniowych. W końcu jest to jednym z jej celów. Kierując się chęcią maksymalizacji wartości ich ulg podatkowych, wielu może zdecydować się na plany ubezpieczenia zdrowotnego o niskiej i wysokiej odliczeniu, które mogą pozostawić wiele rodzin o niskim i średnim dochodzie pod ubezpieczonym i niezdolnych do płacenia rachunków za opiekę zdrowotną.
Rozszerzenie ulgi podatkowej na osoby nabywające własne polisy i prawdopodobieństwo, że niektórzy pracodawcy przestaną zapewniać ubezpieczenie, spowoduje wzrost liczby ludności objętej rynkiem pozagrupowym. Niestety, rynek ten ma poważne braki: w wielu stanach przewoźnicy mogą odmówić ubezpieczenia każdemu, kogo uważają za ryzykowne, polityka może wykluczyć pokrycie wcześniejszych warunków, a składki różnią się w zależności od stanu zdrowia zarejestrowanego, co powoduje, że zasięg jest zbyt kosztowny dla osób w słabe zdrowie.
Krytycy argumentują, po pierwsze, że inicjatywa prezydenta Busha nie zapewnia biedniejszym rodzinom, które mają niskie lub zerowe krańcowe stawki podatkowe, z zachętą do uzyskania ubezpieczenia. Niedobór ten można przezwyciężyć, oferując podlegający zwrotowi kredyt podatkowy, a nie standardowe odliczenie. Kredyt zwrotny wyeliminowałby pozostałe nierówności, ponieważ każdy z ubezpieczeniem otrzymałby taką samą kwotę korzyści podatkowej, a także zapewniłaby rodzinom o niższych dochodach pewne środki na zakup podstawowego ubezpieczenia
[więcej w: tarczyca a nerwica, olx głubczyce, rostil ulotka ]