Edukacja czy promocja

Ostatnie wytyczne1 2 3 4 jasno wskazują, że przemysł farmaceutyczny pozostanie silnie zaangażowany w edukację medyczną i kontynuowanie edukacji medycznej. My, nauczyciele-lekarze, przegrywamy walkę o serca i umysły naszych pracowników, których żołądki są już pełne pizzy od firm farmaceutycznych. Opór wydziału zmniejsza się, gdy jeden po drugim dołączamy do obwodów głośnikowych dostarczając wiadomości akceptowalne dla przemysłu – wiadomości być może nieco wygięte przez powtórzenia i hojne honoraria. Uważamy, że wciąż mamy kontrolę. Nie spieszymy się z tym, ponieważ handlowcy z branży wciąż mają coraz większy kontakt z pracownikami naszego domu i studentami.
Poniższa lista wskazówek jest przeznaczona dla pracowników domów i studentów, którzy mogą być zainteresowani różnicą między edukacją a promocją. Niestety żadna wskazówka nie jest diagnostyczna, ale nagromadzenie wskazówek wskazuje na awans. Lista oferuje sposób na zbadanie treści materiału prezentowanego podczas wielkich rund, wykładów, konferencji w południe i spotkań. Czy to promocja, czy może to edukacja.
Rozważ możliwość awansu, gdy (1) spotkanie jest sponsorowane przez firmę farmaceutyczną, a mówca opłacany jest przez firmę; (2) spotkanie lub wykład ma niską opłatę rejestracyjną lub żadną z nich i oferuje bezpłatną żywność, gościnność lub rozrywkę; (3) program został powtórzony w innym miejscu, z niektórymi z tych samych mówców; (4) w trakcie wykładu przedstawiciel farmaceutów jest obecny na zapleczu sali; (5) uczestnicy otrzymują prezent; (6) głośnik pokazuje slajdy przygotowane przez firmę; (7) mówca wymienia tylko jeden lek na schorzenie lub chorobę; (8) mówca jest badaczem klinicznym dla firmy farmaceutycznej, która płaci za swoje honorarium; i (9) mówca mówi o wielu narkotykach, ale wymienia tylko jedną marką, zastanawia się nad farmakokinetyką pojedynczego leku, nie wspomina o tym, że lek jest dostępny w formie generycznej lub unika wzmianki o kosztach terapii.
Przemysł farmaceutyczny musi promować i sprzedawać swoje produkty. Edukacja medyczna musi edukować i unikać promocji. Jesteśmy w kłopotach z własnej inicjatywy, ponieważ zdecydowaliśmy, że nie możemy sobie pozwolić na kształcenie się bez wsparcia branży. W przyszłości Urząd ds. Żywności i Leków może wydać wytyczne dla programów wspieranych przez przemysł, które odróżnią te, które są promocyjne od tych, które są edukacyjne5. Do tego czasu przedstawiam tę listę wskazówek jako przybliżony przewodnik.
Robert C. Noble, MD
University of Kentucky College of Medicine, Lexington, KY 40536
5 Referencje1. American College of Physicians. . Lekarze i przemysł farmaceutyczny. Ann Intern Med 1990; 112: 624-6.
Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Kod praktyk marketingu farmaceutycznego. Washington, DC: Pharmaceutical Manufacturers Association, 1990.
Google Scholar
3. Rada ds. Etycznych i sądowych American Medical Association. . Prezenty dla lekarzy z branży. JAMA 1991; 265: 501.
Crossref Web of ScienceGoogle Scholar
4. Wytyczne dotyczące komercyjnego wsparcia kontynuowania edukacji medycznej Lake Bluff, IL .: Rada Akredytacyjna ds. Ustawicznego kształcenia medycznego, 1991.
Google Scholar
5. Witt A. Firma farmaceutyczna wspierała działania w kontekście naukowym lub edukacyjnym: projekt dokumentu koncepcyjnego. Rev. ed. Waszyngton, DC: Food and Drug Administration, 26 października 1991.
Google Scholar
(2)
[przypisy: tarczyca a nerwica, dyżury aptek polkowice, dieta pudełkowa menu ]